Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"

Архів номерів

  
№6 (68)  2000 р.

Анонс номера

Зміст номера:

П'ятидесятниця - свято єдності Церкви

Святі рівноапостольні Костянтин і Олена

Сповідь

Про хвороби тілесні, душевні і духовні

Храм - символ неба і землі

Неупиваєма чаша

Схід чи Захід

Квітник духовний

Феофан Прокопович - загадкова особистість церковної історії

На допомогу вчителю "Християнської етики"
Добрі справи

Дитяча сторінка
Світле щастя

Легенда про великого інквізитора

Питання і відповіді з листування в Інтернеті

З усього світу...

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Редакційна рада:
протопресвітер Василій Осташевський,
священик Андрій Ткачов,
Анатолій Шевченко,
Оксана Костенко

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
 


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

 
    

П'ЯТИДЕСЯТНИЦЯ - СВЯТО ЄДНОСТІ ЦЕРКВИ

В празник П'ятидесятниці або Святої Трійці ми згадуємо той день, коли Святий Дух зійшов на перших учнів Христових. “Коли настав день П'ятидесятниці, всі вони були одностайно вкупі. І раптом стався шум з неба, ніби від сильного вітру, і наповнив увесь дім, де вони знаходилися. І з'явились їм розділені язики, мов вогненні, і спочили по одному на кожному з них. І сповнилися всі Духа Святого, і почали говорити іншими мовами, як Дух давав їм провіщати” (Діян. 2,1-4). Апостоли одержали не тільки дар мов, але й інші обіцяні дари: “Іменем Моїм виганятимуть бісів... братимуть змій; і якщо отруйне вип'ють, не пошкодить їм; покладуть руки на недужих, і вони будуть здорові” (Мк.16,16-17). Безумовно, окремі дарунки і раніш давалися людям. З Біблії, наприклад, ми знаємо, як Бог послав Духа Свого на 70 обраних Мойсеєм чоловіків. Пригадаємо пророка Єлисея, коли на ньому почив Дух Божий, - він зміг розділити йорданські води, і від прокази зцілити людину, і навіть мертвого воскресити. І самі Апостоли Христові, ще до П'ятидесятниці - і хворих зціляли, і бісів виганяли, і вогонь могли викликати з неба, та інші чудеса творити. Але усе ж в П'ятидесятницю відбулося найбільше і небувале. У цей день Дух Святий зійшов не для того, щоб вчинити якусь окрему дію Промислу Божого.

Пригадайте слова, які Господь перед тим сказав Своїм Апостолам, слова, яких Він ніколи не говорив нікому: “Як послав Мене Отець, так і Я посилаю вас... прийміть Духа Святого. Кому відпустите гріхи, тим відпустяться, на кому зоставите, зостануться” (Ін. 20,21-23). А ще Він звертався до всіх тих, до кого послав своїх Апостолів: “Хто хоче пити, нехай йде до Мене і п'є. Хто вірує в Мене, у того, як сказано в Писанні, із чрева потечуть ріки води живої. Це сказав Він про Духа, Якого мали прийняти віруючі в Нього” (Ін. 7,37-39).

Коли Святий Дух зійшов на старійшин ізраїльських, то ціллю було просто дати народу мудрих суддів; коли Дух зійшов на пророка Іону, ціллю було відвернути від гріха жителів міста Нінівеї. А в П'ятидесятницю Дух Святий зійшов для того, щоб покласти на землі початок Єдиної Святої Соборної Апостольської Церкви. Тому він зійшов тільки на учнів Христових, на тих, хто одностайно перебував разом, в одній світлиці, під одним дахом, у єдиному молитовному устремлінні до Бога. Так Святий Дух зійшов тільки в один єдиний день, в одному єдиному місці і тим самим відкрив на землі одне єдине джерело живої води, покликаний напоїти весь прагнучий всесвіт.

І якщо до П'ятидесятниці могло бути таке - пам'ятаєте? - якось Апостол Іоан сказав: “Учителю! ми бачили чоловіка, який Твоїм іменем виганяє бісів, а не ходить за нами; і заборонили йому, бо він не ходить за нами” (Мк.9,38). Господь тоді відповів: “Не забороняйте йому”. Тепер же Святий Дух подається тільки через тих, хто одержав його в П'ятидесятницю, подається або по їхніх молитвах (Діян. 8,15), або при їхній проповіді, як у Корнілія сотника, або відразу після хрещення.

Чому ж тільки одне таке животворяще джерело відкрилося на землі? Та тому, що Бог - Єдиний, і шлях до Нього може бути тільки єдиним; щоб прагнучі знали, куди їм йти, щоб уже, що мають, могли в простоті серця дати, а чого не мають - не сумніваючись, одержати, щоб могли у Святому Дусі з'єднатися через Бога Сина з Богом Отцем, з'єднатися в єдине тіло Христове, що оживотворяється єдиним Духом.

Ось до якого великого джерела ми з вами причетні. І як у зерні, маленькому і непоказному, схована рослина, так само, коли після хрещення послідовник Апостолів, єпископ або священик, помазує нас Святим миром з словами “Печать Дара Духа Святого”, - ми одержуємо ту ж благодать, що й Апостоли. Воно в нас, це насіння, повне животворящої сили; воно може завжди проростити і принести плоди Духа, такі ж, як і в Апостолів, - якщо тільки ми потрудимося зробити землю своєї душі не такою холодною і сухою, як вона є. Подумайте, який скарб ми носимо в собі і яка страшна відповідальність лежить на нас, якщо Той, хто посіяв прийде і побачить зерно Духа знехтуваним, серед усяких нечистот! Подумайте, яка страшна буде біда, якщо Дух Святий з Своїми небесними дарами так і залишиться Сам по Собі, а ми теж самі по собі з своїми пристрастями, з своєю суєтою; якщо земне життя пролетить, а небесне так і не почнеться?

Царю Небесний, Утішителю, Душе Істини, іже везді сий і вся ісполняй, Сокровище благих і жизни Подателю, приіди і вселися в ни і очисти ни от всякія скверни і спаси, Блаже, душі наша!

Священик Вячеслав Резніков

 

На початок сторінки

Hosted by uCoz