Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"


  Архів номерів

  
№11 (133)
2005 р.

Анонс номера

Зміст номера:

З ювілеєм, Блаженніший Владико!

Різдвяний піст. Проповідь Блаженнішого Митрополита Володимира

Я побачив світло

"Со святыми упокой..."

Подорож через Україну

Сила дитячої молитви Дитяча сторінка

Точка зору На допомогу вчителю і вихователю

Життєпис ієромонаха Серафима Роуза

На запитання вірних відповідає Блаженніший митрополит Київський і всієї України Володимир

День Господній як тать уночі

Про безплотні сили

Новини

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Головний редактор:
протоієрей Богдан Хилинський

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
alexdeni@mail.ru
  Rambler's Top100

Rambler's
Top100
TopList
Від   20.1.2001

 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

    

РІЗДВЯНИЙ ПІСТ

Проповідь Блаженнішого Митрополита Володимира

Різдвяний піст - це останній багатоденний піст року. Він починається 28 листопада за новим стилем і продовжується до 7 січня. Говіння триває 40 днів і тому в Церковному уставі називається ще Чотиридесятницею, так само, як і Великий піст. Оскільки заговини на піст припадають на день пам'яті святого апостола Филипа, то його ще називають Филиповим.

Установлення Різдвяного посту, як і інших багатоденних постів, припадає на древні християські часи. Уже з І\/століття святий Амвросій Медіоланський і блаженний Августин згадують у своїх творіннях Різдвяний піст. В V столітті про древність Різдвяного посту писав святий Лев Великий, єпископ міста Риму

Спочатку Різдвяний піст у різних християн мав неоднакову тривалість: найчастіше від семи днів і більше. На соборі 1166 року, що відбувся при Константинопольському Патріарсі Луці та візантійському імператорові Мануїлі, було прийнято постанову для всіх християн дотримуватися посту протягом сорока днів перед великим святом Різдва Христового.

Різдвяний піст припадає на зимовий час, і слугує він нам для освячення четвертої пори року таїнственним обновленням духовної єдності з Богом і приготуванням до святкування Різдва Христового. Святитель Лев Великий пише: „Саме утримання позначає чотири пори року, щоб ... ми зрозуміли, що постійно маємо потребу в очищені і що при життєвій розсіяності, нам завжди потрібно намагатися постом і милостинею викорінювати гріх, що примножується тлінністю плоті і нечистотою бажань”.

За словами Льва Великого, Різдвяний піст - це і наша з вами жертва Богу за зібраний урожай та плоди землі, які Він нам дав. „Як Господь ущедрив нас плодами землі, - пише святитель, - так і ми під час цього посту повинні бути щедрими до бідних”.

А преподобний Симеон Фесалонікійський говорить, що піст різдвяної Чотири-десятниці - це символ говіння Мойсея, який постився сорок днів і сорок ночей і отримав на кам'яних скрижалях Божі заповіді. А ми, коли постимось сорок днів, бачимо і приймаємо живе Слово від Діви, написане уже не на каменях, але таким що прийняло тіло і народилося, ми залучаємося до Його Божественної плоті.

Різдвяний піст встановлений для того, щоб ми до дня Різдва Христового очистили себе покаянням, молитвою і постом, щоб з чистим серцем, душею і тілом могли благоговійно зустріти Сина Божого що явився в світ, і щоб окрім звичайних дарів і жертв принести Йому наше чисте серце і бажання слідувати Його вченню.

Піст тілесний, без посту духовного, нічого не приносить для спасення душі, а навіть навпаки, може бути і духовно шкідливим. Трапляється це тоді, коли людина, утримуючись від їжі, проникається почуттям власної зверхності від усвідомлення того, що вона поститься.Істинний піст пов'язаний з молитвою, покаянням і утриманням від страстей і пороків, викоріненням злих справ, прощенням образ. Піст не ціль, а засіб - засіб смирити свою плоть і очиститися від гріхів. Без молитви і покаяння піст стає всього лиш дієтою. Сутність посту виражена в слідуючій церковній пісні: „Постячись від їжі, душе моя, а від страстей не очищаючись, - даремно втішаєшся неядінням: тому що, якщо піст не принесе тобі виправлення, то як фальшива будеш зненавиджена Богом, і уподобишся злим демонам, які взагалі ніколи нічого не їдять.

  

 

На початок сторінки

Hosted by uCoz