З УСЬОГО СВІТУ...
ПРО ДЕНЬ СВ. ВАЛЕНТИНА
“Глибокий сум і осуд” висловив ієрарх Румунської Православної Церкви архієпископ Алба-Юлії Андрій у зв'язку з поширеним святкуванням у країні “дня св. Валентина”. “Нас тривожить нерозбірливе засвоєння практики і традицій, що далекі для румунської духовності, - заявив православний архіпастир. Можна було б зрозуміти, якби імпортовані звичаї були гарні і моральні. Та день св. Валентина позбавляє нас дарунка промови. Це “свято закоханих” спонукає молодь не до християнської любові, а до розпусти”. Святкування дня св. Валентина в Румунії викликало неоднозначне відношення. Якщо молодь сприймає його як чергову розвагу, то старше покоління розцінює новомодне свято як “імпортний кич” і замах на румунські національні традиції.
УНІКАЛЬНИЙ ЧОВЕН ЧАСІВ ІСУСА ХРИСТА
Обережно крихкий 8-ми метровий дерев'яний човен підняли на поверхню. Він плавав в Галілейському морі ще за часів Ісуса Христа, а свою останню пристань знайшов в одному з музеїв Ізраїля. Човен Ісуса, так назвали його, зможе радувати християн-паломників, які чекали цього 14 років. На дні Галілейського моря під шаром мулу знайшли човен в 1986 р. Знадобилося декілька місяців кропіткої роботи, щоб очистити знахідку. Виявили, що човен зроблено з семи порід дерев.
КЛАДОВИЩА ДЛЯ НЕЄВРЕЇВ В ІЗРАІЛІ
Кожний єврейський цвинтар в Ізраїлі відтепер повинен мати ділянки для мертвих, що не були євреями. Таку постанову проголосила підкомісія з питань поховання. На цих кладовищах хоронитимуть євреїв, що заповіли мати вічний спочинок не за іудейськими традиціями, ізраїльських громадян невідомого віросповідання і всіх інших “неєвреїв”. Напевно, це рішення спричинить різку протидію з боку ортодоксальних іудейських кіл. Відомі випадки, коли останки похованого ексгумувались і перезахоронялися на християнському цвинтарі, якщо з'ясовувалося, що покійник не був “стопроцентним” євреєм. “Сподіваюся, що проблема, яка існувала для багатьох громадян Ізраїлю, у тому числі і для нових емігрантів, розв'яжеться”, - заявив голова підкомісії, член уряду Ізраїлю Хаїм Рамон. З ним погодилися ізраїльські газети, що друкуються російською мовою. Нещодавно опублікували інформацію: на одному ізраїльському цвинтарі рабини опоганили могилу нового емігранта з Росії, тому що на обеліску був зображений його портрет, що не припустимо за нормами іудаїзму. Повідомляється, що перші ділянки для “неевреїв” будуть виділені на нових цвинтарях в Єрусалимі і Хайфі. Ділянки на інших цвинтарях будуть готові в серпні цього року.
СВОБОДА ВІРОСПОВІДАНЬ В БОЛГАРІЇ
У Болгарському парламенті був прийнятий у першому читанні закон про свободу віросповідань. З запропонованих варіантів вибрали проект, в якому православ'я та іслам отримали статус традиційних для країни. Депутати не утвердили законопроект, який розробив Хельсінкський комітет, передбачивши рівність усіх віросповідань, в тому числі і сект. Декілька малочислених, але впливових, релігійних груп не погодились з деякими положеннями закону. Мормони вважають, що в порівнянні з православними цей закон їх дискримінує. Болгарська Православна Церква - за словами митрополита Геласія - висловить своє ставлення до закону на протязі найближчих 2-х тижнів.
НІ - СВЯТКУВАННЮ ДНЯ СВ. ВАЛЕНТИНА В ЕЛЛАДІ
Православна Церква Еллади застерігає парафіян від святкування “дня св. Валентина”, що набув популярності в православній Греції. Це свято “прийшло” з-за кордону і є виявом “поклоніння” Заходу. Не буде перебільшенням вказати, що цей “святий” сумнівного історичного і церковного походження є просто чоловічою іпостассю древньої грецької богині Афродіти”, - стверджує на сторінках грецької газети “Катимерини” священик Георгіос Металлінос. Він пише, що святкування дня св. Валентина, “сфабрикованого святого”, навіть спеціально заохочується в інтересах “комерціалізації людських емоцій”, і нагадує про існуючу легенду, за якою реальним прообразом “святого” послужив актор Рудольф, який помер у 1926 р., а при житті вважався “богом” любові й ідеалом коханців.
Православний богослов вказав на циркуляр Священного Синоду, що вийшов у грудні минулого року, ЕПЦ, за яким другу неділю січня вважати “Днем пам'яті св. Василія Великого і Днем вшановування сім'ї” на знак поваги до інституту сім'ї. Метою ЕПЦ є прагнення “зберегти нашу релігійну і національну честь, а не імітувати західне християнство”, “еллінізуючи імпортне свято, яким захоплюється значна частина християн, і яке не має нічого спільного з нашими власними традиціями”. Задум статті о. Георгіоса Металліноса є глибшим, ніж може здатися на перший погляд. Мова йде не про те, щоб підкреслити, впадаючи в гординю, національну і релігійну винятковість греків, здатних поклоняться тільки “своїм” Святим, і ніколи - “латинським”. “В останні десятиліття виникло багато подібних “світських свят”. Ми не повинні наводити на них християнський глянець, або намагатися знайти їм християнські еквіваленти.
ІТАР-ТАРС