Світло Православ'я
    Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви
 

Інтернет-версія газети
"Світло Православ'я"

Архів номерів

  
№6 (80)  2001 р.

Анонс номера

Зміст номера:

Слово на свято Сходження Святого Духа

"Ближче до Папи – ближче до Бога"?

День Святого Духа

Що таке святість?

Звичаї перших християн. Зібрання християн

Поради віруючого лікаря

Берлінська стіна в Україні

Дитяча сторінка
Преподобний Левкій, юний ігумен

На допомогу вчителю "Християнської етики"
Мета і засоби

Вартість абрикосової кісточки, (або за що просив вибачення Папа)

Правда про Фатіму

Що ви знаєте про Католицизм?

Католики вже давно піддали нас анафемі

"Київ бомбили, нам оголосили..."

З усього світу...

 
 
 

Газета
"Світло Православ'я"

Засновник і видавець:
Львівське єпархіальне управління Української Православної Церкви.
Реєстраційне свідоцтво
КВ-975.
Виходить з 1.01.1994р.

Редакційна рада:
протопресвітер Василій Осташевський,
священик Андрій Ткачов,
Анатолій Шевченко,
Оксана Жаборинська

Адреса редакції:
79008, м. Львів,
вул. Короленка, 3.
а/с 1352

Веб-дизайн:
Олександр Денисюк
E-mail:
tarasiy@compclub.lviv.ua
 


 

Львівська єпархія
Української Православної Церкви

Інтернет-версія газети `Віра і культура`
 
Спілка Православної молоді України (UKRAINIAN ORTHODOX YOUTH FELLOWSHIP)
 

 
    
НАМ ПИШУТЬ

БЕРЛІНСЬКА СТІНА В УКРАЇНІ

Економічна та політична ситуація в Україні заставляє людей задуматися над своїм життям. До цього демократичного “раю” додалась ще “справа дітей” в кожній області. В духовному житті народу також появилось багато проблем, яких не було до 1989 року, коли люди не відчували між собою ніяких релігійних перепон. Після розвалу СРСР в кожній сім'ї появились релігійні проблеми внаслідок бездуховності і нерозуміння місії Іісуса Христа. Збільшується кількість сект і їх чисельність. Католицька Церква, використовуючи патріотичні лозунги, проводить місію прозелітизму, окатоличення народу, хоча на другому Ватиканському соборі прозелітизм був засуджений. Вірні УГКЦ самі підтверджують, що їхня конфесія виникла в 1596 році внаслідок унії Православної і Католицької Церков. Ця дата утворення унії викарбувана на всіх пам'ятниках на згадку Берестейського єднання (унії).

Чи цей перехід з-під юрисдикції Константинопольського патріарха не був різновидністю симонії? Адже найголовнішою вимогою уніатських єпископів перед польським королем було вирівняння їх прав з католицькими біскупами, щоб вони разом засідали в польському сеймі. В ті часи на спорожніле місце єпископа король часто підбирав і затверджував своїх кандидатів в єпископи. За це йому давали великі хабарі. Король міг одне місце продати кільком єпископам одночасно і тоді між ними велася боротьба з пролиттям крові. Таке ж становище єпископату було і в країнах Західної Європи. (М.С. Грушевський “Духовна Україна”, стор. 417-430).

Король таким чином поповнював свою казну. Така була католицька любов по-римськи. В цей час шкіл було мало, тому низький рівень освіти серед людей сприяв поширенню забобонів, сектанства і уніатства. Про це написав в поемі “Єретик” Т. Г. Шевченко :

“...Розбійники, людоїди,
Правду побороли,
Осміяли твою славу,
Земля плаче у кайданах...”

Кому потрібна “римська демократія”, коли під церквами в 1989-1997 роках застосовували силові методи з підтримкою влади? Якщо в нас однаковий візантійський обряд, то навіщо міняти юрисдикцію? Хіба юрисдикція спасає людей від гріхів? До Символу віри додали філіокве, святкують непорочне Зачаття Пресвятої Богородиці, пояснюють по-своєму про Святу Трійцю, замість Йорданських свят святкують “Три королі”, ввели свято Божого тіла і Йосафата в листопаді, в липні - свято Серця Христового, визнають папу Римського непомильним главою Церкви.

Православна Церква визнає главою Церкви Іісуса Христа, як записано в Діяннях Апостолів та посланні апостола Павла до Єфесян (1, 14-15).

Ще в 1582 році намагались православних перевести з юліанського на григоріанський календар. Протягом століть Римська курія намагалась латинізувати обрядність греко-католицької церкви. В 1720 році на Замойському соборі хотіли ліквідувати іконостаси, вводили целібат проти волі священиків, в наші часи переслідували Йосифа Сліпого в Римі, за те, що називав себе патріархом, латинізують українців за кордоном, вводять латинські вервиці і Хресні дороги, літанії, дев'ятиденниці, латинізують одяг священиків. (О. П. Біланюк “Божа істина краса і любов”).

УГКЦ стала причіпкою латинського церковного устрою. Вірмени, литовці, естонці, грузини не шукають унії з Римом і живуть не гірше за нас.

Чому частина людей не хоче Візантійської духовності? Хіба латинська духовність краща? Із Скіфії в 325 році були делегати на Нікейському Вселенському Соборі. Апостол Андрій Первозванний проповідував в Причорномор'ї і на Київських горах.

Апостол Петро мав тещу і 40 пап римських були жонатими. То для чого вводити целібат духовенства? (О.П. Біланюк “Божа істина краса і любов”).

Римська курія і папа згрішив проти східних католиків, тому що ставиться до них як Каїн до Авеля. Польські шовіністи мріяли “од можа до можа”, а тепер стали більш захланними, бо вже діють “од океану до океану”, від Атлантичного до Тихого.

Ще папа Лев І писав до отців Халкідонського собору в 451 році, що він є найбільшим оборонцем православної віри. З того часу обрядність в Римі змінювалася, змінились і догмати, змінились і папи. В 1204 році хрестоносці вже нищили Константинополь, і збільшували розкол між Східною і Західною Церквами.

Римська курія і Папа поділили Хрестову Церкву своєю жадобою влади, латинізацією, інквізицією, юридизмом і замикають шлях до справедливої єдності християнських Помісних Церков, і тому підуть за це на суд Божий.

З цього випливає, що Папа будує Берлінську конфесійну стіну між українцями. За князя Володимира не було конфесій, не було перехрещення, а був “один Господь, одна віра, одне хрещення” (Єф. 4,6).

Дмитро Костик,
с. Кульчиці, Самбірський р-н, Львівська обл.

 

На початок сторінки

Hosted by uCoz