Видання Львівської єпархії Української Православної Церкви |
|
|
КАТОЛИЦИЗМ У СИРІЇ(бесіда з афонським старцем з Сирії Ісаком)О. Ісаак: Як і в багатьох державах, так і в Сірії існує незліченна кількість релігій, включаючи і Римський католицизм. О. Гавриїл: Як складаються відносини Церкви Православної з Римо-католицькою? О. Ісаак: Римо-католицька Церква продовжує свої жнива. Єпископ не шкодує ні засобів, ні людей, щоб вкорінити католицьку ідеологію і збільшити свій вплив на жителів Сирії. Сумним фактом у їх місіонерських діях в Сирії є нестача толерантності з боку влади і недотримання ними рівноправності, що повинна гарантуватися православним, а також спроби навернути вірних Православної Церкви в католицизм не припиняються. О. Гавриїл: Які відносини між православними і католиками у Вашому рідному краю? О. Ісаак: Багато років пройшло з моменту мого від'їзду з Сирії. Але ще з тих пір мені запам'ятався один характерний епізод. Це був період зростання католицької експансії в Сирії. Між православними і католиками, а ще частіше між священиками обох віросповідань, часто виникали суперечки і дискусії. Католицький священик прикладав немало зусиль, щоб показати свою перевагу в знаннях і довести слушність своїх поглядів. Робив він це в надії знайти прихильників серед слухачів з числа вірних Православної Церкви. На щастя, його православний побратим нічим йому не поступався і навіть випереджав його в молитвенності і гарячій вірі в Бога. На жаль, дискусіям не було кінця і вони не приносили очікуваного результату. Тоді вирішили провести експеримент з освяченою водою. При свідках з обох сторін одна пляшка води була освячена православним, а інша - католицьким священиком. Обидві пляшки були опечатані і заховані на рік. По закінченню року представники обох сторін знову зібралися, цього разу в супроводі юрб вірних. Всі розуміли, що результати поставленого експерименту поставлять крапку на безконечних суперечках прихильників обох віросповідань. Після перевірки цілості печаток на обох пляшках відкрили ту, вода в якій була освячена згідно з православною традицією. Вода виявилася цілком свіжою, з природним запахом. Для впевненості воду перевіряла нейтральна комісія. Потім відкупорили пляшку з водою, освяченою католицьким священиком. Подальша перевірка виявилася зайвою, тому що про якість води дав знати її гнилий запах. Результат був явним і не потребував подальших коментарів. Духовна і віроучительна перемога була на боці православних, вона незаперечно свідчила про чистоту й істинність Православ'я, так що і радість всіх православних була безмежною. На цьому вичерпала себе і міжконфесійна дискусія, католики осоромилися і їхня чисельність поступово почала зменшуватися. Збірка “Афонское приношение”
|